مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:472022-02-23بين الملل

گزارش تحقیقی فارس| تلاش بایدن برای بازپخت تحریم ها/ چرا خنثی سازی فشارها ارجح است؟


بر اساس تعاریفی که معماران سیاست فشار علیه ایران از تحریم ارائه داده اند اقدامات و موضع گیری های دولت «جو بایدن» تلاش برای تنفس مصنوعی به تحریم هایی است که در دولت قبلی او بی جان شده است.

- سرویس بین الملل خبرگزاری فارس- ریچارد نفیو ، یکی از معماران شبکه تحریم ها علیه ایران در کتابش به نام هنر تحریم ها: نگاهی از درون میدان ، تأکید زیادی بر ضرورت توجه به جنبه های روان شناختی به هنگام اجرای فشارهای اقتصادی دارد و معتقد است بدون داشتن درک درست از ذهن تحریم شونده و اثرگذاری بر روی آن هرگز نمی توان از تحریم ها به عنوان ابزاری برای سیاست گذاری در جهت مطلوب واشنگتن استفاده کرد.

کتاب نفیو حاوی توضیحات و نکات زیادی درباره تحریم ها علیه ایران است.

هر چند به تازگی خبر جدا شدن ریچارد نفیو از تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات وین رسانه ای شده اما این جدایی، توضیحات و تبیین های او درباره مکانیسم عمل تحریم ها و نقاط آسیب پذیر آنها را بلااثر نمی کند.

عناصر روان شناختی تحریم از نگاه نفیو، تحریم های اقتصادی اگر قرار است در هدفشان برای ایجاد تغییرات رفتاری در کشور تحریم شونده موفق عمل کنند بایستی این تصور را در ذهنِ کشورِ هدف پدید بیاورند که هر لحظه قابل افزایش هستند و طرف تحریم کننده چنانچه با مقاومت در برابر خواسته هایش روبرو شود، حاضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تحقیقی فارس| تلاش بایدن برای بازپخت تحریم ها/ چرا خنثی سازی فشارها ارجح است؟

گزارش تحقیقی فارس| تلاش بایدن برای بازپخت تحریم ها/ چرا خنثی سازی فشارها ارجح است؟